Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009

Σύσκεψη για το αεροδρόμιο και ερωτηματολόγιο Δένδια

Ο Βουλευτής Νομού Κέρκυρας, Υπουργός Δικαιοσύνης κ.Νίκος Δένδιας σε συνεργασία με το Νομάρχη Κέρκυρας κ.Στέφανο Πουλημένο διοργάνωσαν το Σάββατο σύσκεψη με θέμα τον καθορισμό πλαισίου και χρονοδιαγράμματος διαλόγου σχετικά με τη δυνατότητα χωροθέτησης νέου αεροδρομίου στη Λευκίμμη.
Ο Υπουργός κατά την συζήτηση ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους και δήλωσε:
« Αρχικά θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι ότι μετά την παρουσίαση της προμελέτης θα πρέπει να τεθεί μια καταληκτική ημερομηνία στη συζήτηση. Δεν έχει καμία έννοια να ξεκινήσουμε μια συζήτηση η οποία θα συνεχίζεται έπ’ άπειρον. Νομίζω ότι η πρόταση του Νομάρχη να θέσουμε το τέλος του 2009 ως καταληκτική ημερομηνία του χρονοδιάγραμματος είναι σωστή διότι διασφαλίζει την έννοια της Δημοκρατικής Διαβούλευσης.
Είναι η πρώτη φορά που για ένα κορυφαίο έργο στο νομό γίνεται μια βαθιά συζήτηση επι μακρόν που θα επιτρέψει να έχει αυτό το έργο εφόσον συμφωνήσουν όλοι οι φορείς και μια βαθιά δημοκρατική νομιμοποίηση.
Όλες οι προηγούμενες σημαντικές επιλογές έγιναν από κάποιους ανθρώπους οι οποίοι επέλεξαν σωστά η λάθος. Δυστυχώς ορισμένες φορές χωροθέτησαν λάθος, όπως για παράδειγμα το νέο Νοσοκομείο, γι’ αυτό και θεωρώ ότι αυτή η διαδικασία θα επιτρέψει να πάρουμε σωστές αποφάσεις.»
Στη συνέχεια ο κ.Δένδιας τόνισε ότι το πλαίσιο των ερωτημάτων που όλοι θα κληθούν να απαντήσουν πρέπει να είναι ενιαίο , ώστε ο διάλογος να είναι συντεταγμένος και να οδηγήσει σε συμπεράσματα.
Τα ερωτήματα που έθεσε είναι :
1.Εάν κρίνεται αναγκαία η κατασκευή νέου αεροδρομίου
2.Υπό την προυπόθεση θετικής απάντησης στο πρώτο ερώτημα και επαρκής η επιλογή χωροθέτησης αυτού στη Λευκίμμη.
3.Το θέμα των προσβάσεων, πώς κρίνετε πως πρέπει να εξασφαλιστεί η πρόσβαση
4.Παρατηρήσεις για το θέμα της χρηματοδότησης.
«Δεν σας κρύβω γιατί θέλω να είμαι μαζί σας πάντοτε ειλικρινής. ότι αυτό το έργο δεν μπορεί να φτιαχτεί 100% με κρατικά χρήματα, ούτε κατά 80% από τον κρατικό προϋπολογισμό. Είναι ένα έργο που θα υπάρχει κρατική συμμετοχή, αλλά είναι ένα έργο για το οποίο θα αναζητηθούν με διάφορες μεθόδους και ιδιωτικά κεφάλαια. Επ’ αυτών λοιπόν οι παρατηρήσεις είναι απαραίτητες υπό την έννοια όχι του πως θα βρεθούν τα χρήματα διότι αυτό δεν μας αφορά αλλά όσον αφορά τη λειτουργία ενός εγχειρήματος καινούργιου για την Κέρκυρα δηλ τη χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων σε μια πολύ μεγάλη για τον τόπο υποδομή.
5.Βεβαίως θα πρέπει να υπάρχει και ένας χώρος οποιονδήποτε άλλων παρατηρήσεων έχουν μια σημασία.
«Άρα, όπως είπε ο νομάρχης αν αυτά ολοκληρωθούν έως το τέλος Σεπτεμβρίου και τα αναλύσουμε με συζητήσεις έως το τέλος του χρόνου θα μπορέσουμε να καταλήξουμε ως Κέρκυρα κάπου. Θέλω να πώ ότι για μένα έχει σημασία να καταλήξουμε με μια συντριπτική πλειοψηφία, διότι οριακές πλειοψηφίες και συγκρουσιακές καταστάσεις δεν επιτρέπουν μεγάλα έργα. Καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε μαύρες σημαίες στους δρόμους δεν επιτρέπουν εκτέλεση μεγάλων έργων. Σε τέτοια μεγάλα έργα και το 47 και το 48 % εν τη πράξει δε λειτουργεί και από την άλλη εάν δούμε ότι αυτό χρειάζεται θα μας δώσει το χρόνο να δούμε και την τελευταία δυνατότητα που υπάρχει προσφυγής σε δημοψήφισμα το οποίο θα το δούμε, αλλά είναι καλό μέχρι τέλος του χρόνου να τελειώσουμε. Υπάρχει μια υπόσχεση της πολιτικής ηγεσίας να προχωρήσει αυτό το έργο και είναι καλό αυτό να το εκμεταλλευτούμε, είναι καλό δηλαδή να το βάλουμε σε ένα δρόμο, εάν θέλουμε.