Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Επιστολή Διαμαντοπούλου σε ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Προς κκ. Προέδρους: ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ
Αθήνα , 16.11.2009
Α.Π. 10677
Αγαπητέ Πρόεδρε,
Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να συμφωνήσουμε ότι χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής μας πολιτικής, ώστε να γίνει πράξη το «πρώτα ο μαθητής», που επαγγελλόμαστε όλοι.
Αυτό απαιτεί να ξεκινήσουμε τις αλλαγές από εκεί που χτυπά η «η καρδιά της εκπαίδευσης», από την τάξη. Και αυτό που κάνει την καρδιά της εκπαίδευσης να χτυπά είναι οι εκπαιδευτικοί που είναι αυτονόητο ότι βρίσκονται στην τάξη....

Για αυτό και κατέθεσα την Πέμπτη 12/11, μία σειρά βασικών αρχών που αφορούν ρυθμίσεις για τον εργασιακό βίο και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών . Έκανα δε σαφές ότι, αυτά είναι τμήμα μόνο της συνολικής ατζέντας που αφορά τους εκπαιδευτικούς η οποία περιλαμβάνει την επιμόρφωση και εκπαίδευση, την αξιολόγηση και τις αμοιβές. Ξεκινάμε όμως, από το σύστημα προσλήψεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων και επιλογής στελεχών διοίκησης, γιατί το σημερινό σύστημα έχει εξαντλήσει τα όρια του, όπως αποδεικνύεται καθημερινά με τα τεράστια κενά και την ανορθολογική και μη αξιοκρατική διαχείριση του εκπαιδευτικού δυναμικού.
Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα νέο σύστημα που θα διασφαλίζει αντικειμενικότητα, διαφάνεια, λειτουργικότητα και θα οδηγεί στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Αυτό είναι μία επιδίωξη ευθύνης και δικαιοσύνης.
Οι βασικές μας αρχές κατατέθηκαν την περασμένη εβδομάδα και θα αποτελέσουν το αντικείμενο της διαβούλευσης που ξεκινά αυτήν την εβδομάδα (το κείμενο εργασίας με τις προτάσεις που θα αναρτηθεί στο Διαδίκτυο θα σάς αποσταλεί κατά προτεραιότητα πριν από τη δημοσίευση του). Το αρχικό κείμενο της διαβούλευσης μαζί με το υλικό που θα προκύψει, θα τύχουν συστηματικής επεξεργασίας, ώστε να καταλήξουμε ύστερα από τρεις μήνες στο σχετικό σχέδιο νόμου.
Θέλω να σας τονίσω ότι θεωρώ πολύτιμη τη συνεισφορά σας και τις προτάσεις σας σε αυτή την διαδικασία. Η οργάνωση του διαλόγου με συγκεκριμένο πλαίσιο και ευρεία συμμετοχή είναι για όλους μας προϋπόθεση για τις αλλαγές που θα βελτιώνουν το σχολείο και θα κατοχυρώνουν τον ουσιαστικό ρόλο και τα δικαιώματα του εκπαιδευτικού.