Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Σφαγή στην εκπαίδευση- Σε αναμμένα κάρβουνα 300.000 εκπαιδευτικοί- (Το Νοέμβρη θα χτυπήσουν οι καμπάνες)

Χρήστος Κάτσικας


ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ – «ΚΟΨΙΜΟ» 17.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ


Σε ριζικές αλλαγές στους όρους πρόσληψης, στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά και στο ωράριο των μόνιμων εκπαιδευτικών προχωρά το Υπουργείο Παιδείας. Δεκαεπτά χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι δεν θα βρουν θέση φέτος στα σχολεία Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή αυξάνεται ο χρόνος εργασίας σε χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς για να καλυφθούν τα κενά. Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας μελετά τη μετάθεση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ κατά ένα χρόνο.


ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΚΑΙ ΣΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ - ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ


17.000 ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 25 ΜΑΘΗΤΕΣ


30.000 ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΕΤΙΑ
ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΜΕ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ (ΜΕΧΡΙ 5 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ)


ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (ΑΣΕΠ) ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2011
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΒΑΘΜΙΔΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ


ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΤΟ 2010/11 ΚΑΙ ΤΟ 2011/12
ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ


Η πρόσφατη παρουσίαση του Πολυνομοσχεδίου «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού κλπ» από το Υπουργείο Παιδείας ανέδειξε τρία σημαντικά θέματα με αποδέκτες τους πάνω από 100 χιλιάδες αδιόριστους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους αλλά και τους 180 χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς. Πρώτον τους νέους όρους πρόσληψης στη σχολική εκπαίδευση, δεύτερον τις αλλαγές στο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών και τρίτον την αύξηση του ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών .


Όσον αφορά στους νέους όρους πρόσληψης των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το....
Υπουργείο Παιδείας, με την ψήφιση του νομοσχεδίου (θα δοθεί μέσα στην εβδομάδα στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και λίγο μετά θα έρθει στη Βουλή για ψήφιση) θα ισχύουν τα παρακάτω:


Για να συμμετέχει υποψήφιος εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Είναι φανερό ότι με αυτό τον τρόπο καθιερώνεται η αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα καθώς όσοι πλέον θα ολοκληρώνουν π.χ. τη Φιλολογία ή το Μαθηματικό ή το Φυσικό κλπ δεν θα έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν θέση στη σχολική εκπαίδευση εάν δεν παρακολουθήσουν έξτρα και ένα πρόγραμμα 8-10 μαθημάτων παιδαγωγικών και διδακτικής).


Το νέο σύστημα προσλήψεων και διορισμών βασίζεται στον κανόνα ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται σε όλα τα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης οφείλουν να έχουν συγκεντρώσει την βαθμολογική βάση, σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.


Οι μεταβατικές διατάξεις για το πέρασμα από το σημερινό σύστημα διορισμών στο νέο σύστημα, προβλέπουν :


Την οριστική παύση της τροφοδοσίας των πινάκων προϋπηρεσίας την 30/6/2010.


Τον διορισμό εκπαιδευτικών με αναλογία 60%-40% (σχολικά έτη 2010-11, 2011-12).


Στη συνέχεια, εφόσον οι συμμετέχοντες στους κλειδωμένους πίνακες δεν έχουν διοριστεί και διαθέτουν εμπειρία άνω των 24 μηνών εντάσσονται στους πίνακες επιτυχόντων ΑΣΕΠ με μέσο όρο βαθμολογίας 50-54 δηλ. πριμοδοτούνται με χαμηλότερη βάση στους δύο προσεχείς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.


17.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ - ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Είναι φανερό ότι οι νέοι όροι πρόσληψης των εκπαιδευτικών «πατάνε» πάνω στην οικονομική κρίση αλλά κυρίως χρησιμοποιούν την οικονομική κρίση ως ευκαιρία για την ανατροπή του εργασιακού τοπίου στην εκπαίδευση. Ουσιαστικά, δυσκολεύουν δραματικά τους όρους πρόσληψης των εκπαιδευτικών (πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, διαγωνισμός χωρίς προκήρυξη θέσεων κλπ) για να νομιμοποιήσουν μια ειλημμένη απόφαση που δεν είναι άλλη από τη σημαντική μείωση των προσλήψεων για τα επόμενα χρόνια. Η σχολική εκπαίδευση μόνο τα επόμενα δυο χρόνια θα προσλάβει περίπου 30.000 λιγότερους μόνιμους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους (ή με τη νέα ονομασία αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου). Μόνο το νέο σχολικό έτος οι προσλήψεις εκπαιδευτικών θα είναι μειωμένες κατά 17.000 !


Πως σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν από το γεγονός της μεγάλης μείωσης μονίμων αλλά ιδιαίτερα αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών; Το Υπουργείο Παιδείας θα χρησιμοποιήσει τρεις βασικούς τρόπους με τους οποίους πιστεύει ότι θα ελαχιστοποιήσει τα κενά :


- Πρώτον δείχνει το δρόμο της επιστροφής στα σχολεία πάνω από 5.000 εκπαιδευτικών που μέχρι πέρσι τους χρησιμοποιούσε για να καλύπτει πραγματικές ή πλασματικές ανάγκες σε διάφορους φορείς του Υπουργείου, όπως την κεντρική Υπηρεσία, τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, τον ΟΕΕΚ, την Ακαδημία Αθηνών, τις Βιβλιοθήκες, τα Πανεπιστήμια, κλπ. Οι δραστικότερες μειώσεις αποσπασμένων θα γίνουν στον ΟΕΕΚ ενώ εξοικονόμηση εκπαιδευτικών θα υπάρχει και με τη συγχώνευση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνα και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης (ΟΕΠΕΚ) αλλά και με τον περιορισμό των αποσπάσεων σε Βουλευτικά γραφεία, στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών κλπ.


- Ο δεύτερος τρόπος είναι η συγκρότηση τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη. Η πλειονότητα των σχολείων σήμερα λειτουργεί με τμήματα που έχουν 22 – 25 μαθητές οπότε είναι σίγουρο ότι με τη νέα διάταξη σε κάποια σχολεία θα γίνει συγχώνευση τμημάτων με συνέπεια την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Η προοπτική των πληθωρικών τάξεων έχει ανησυχήσει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι επισημαίνουν ότι θα δυσκολέψει η εκπαιδευτική διαδικασία.


- Ο τρίτος τρόπος είναι η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, οι μετακινήσεις από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια (π.χ. καθηγητές ειδικοτήτων) και η καθιέρωση δεύτερης ειδικότητας του εκπαιδευτικού (π.χ ένας κοινωνιολόγος που έχει και πτυχίο φιλολογίας να παίρνει ως δεύτερη ανάθεση φιλολογικά μαθήματα)


ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ


Από τον επόμενο διαγωνισμό (7ο) του ΑΣΕΠ ο οποίος από το 2012/13 θα αποτελεί την μοναδική «δεξαμενή» για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα σχολεία οι διορισμοί και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά από τον πίνακα επιτυχόντων.


Στο νέο Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα υπάρχουν αλλαγές στο περιεχόμενο, αλλά και στη διαδικασία. Ο διαγωνισμός θα εξακολουθήσει να γίνεται κάθε δυο χρόνια ωστόσο δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων όπως γινόταν μέχρι τώρα και επίσης δεν θα αφορά πλέον κάθε φορά όλες τις ειδικότητες αλλά μόνο αυτές για τις οποίες έχουν καταγραφεί ελλείψεις.


Η διαδικασία διενέργειας και το περιεχόμενο των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ θα αναμορφωθεί προκειμένου, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, να δοθεί έμφαση στη παιδαγωγική κατάρτιση και την διδακτική ικανότητα των διαγωνιζομένων, πέρα από το ιδιαίτερο αντικείμενο των σπουδών.


Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, εφόσον επιτύχουν τη βάση στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μοριοδοτούνται σύμφωνα με τις ακόλουθες γενικές κατηγορίες κριτηρίων: - Επιτυχία σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ- - Ακαδημαϊκά Προσόντα (μεταπτυχιακό, διδακτορικό) - Προϋπηρεσία εκπαιδευτικού - Κοινωνικά Κριτήρια. Η μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων δεν θα είναι η ίδια με αυτή που υπήρχε μέχρι τώρα ενώ το νέο στην περίπτωση των κριτηρίων είναι τα κοινωνικά κριτήρια στα οποία σίγουρα θα περιλαμβάνεται ανάμεσα σε άλλα και η ιδιότητα του πολύτεκνου.


Σύμφωνα με πληροφορίες ο 7ος διαγωνισμός των εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ) που ήταν να προκηρυχθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και να διεξαχθεί το χειμώνα μάλλον μετατίθεται. Αν και το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε επαφή με τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ κ. Βέη για ζητήματα του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών φαίνεται καθαρά ότι αφενός οι αλλαγές που θέλει το Υπουργείο Παιδείας να κάνει στην Προκήρυξη αφετέρου (κυρίως) η λεγόμενη «μεταβατική περίοδος» προσλήψεων των ετών 2010/11 και 2011/12 θα σπρώξει το νέο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών στο διάστημα Φθινόπωρο 2011 – Α΄ δίμηνο του 2012). Οι διοριστέοι αυτού του διαγωνισμού θα προσληφθούν τις σχολικές χρονιές 2012/13 και 2013/14.


ΠΗΓΗ:http://www.alfavita.gr/