Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Αντίθετοι στην κατάργηση των ΚΕΔΔΥ οι δάσκαλοι της Κέρκυρας

Το Υπουργείο Παιδείας, κατά τη συνήθη τακτική του, διέρρευσε μέσω του διαδικτύου ένα προσχέδιο νόμου για την «Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης».
Το συγκεκριμένο προσχέδιο κινείται στα πλαίσια του «Νέου Σχολείου» όπως το αντιλαμβάνεται η πολιτική ηγεσία του...
 υπουργείου και η πολιτική που ακολουθεί. Αποτελεί ειρωνεία νομοσχέδιο που φέρει τον τίτλο, «Πρώτα ο μαθητής», να καταργεί όλες εκείνες τις υποστηρικτικές υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ και να μην περιλαμβάνει πουθενά την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τα στελέχη της. Πρόκειται για ένα σχολείο από το οποίο αποσύρεται σταδιακά το κράτος απεμπολώντας τις προφανείς ευθύνες του για παροχή δωρεάν αναβαθμισμένης δημόσιας παιδείας για όλα τα παιδιά του – άγρια φορολογούμενου - ελληνικού λαού.
Επιχειρεί να διαμορφώσει το σχολείο στην εποχή του Μνημονίου στα πρότυπα της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ όπου μαζί με το χτύπημα κάθε δημόσιας παροχής (παιδεία, υγεία, υπηρεσίες, κ.λ.π.) και της ιδιωτικοποίηση πλευρών της προωθείται ο περιορισμός δημοκρατικών λειτουργιών και συμμετοχής των εργαζομένων στις αποφάσεις.
Η βαρβαρότητα δεν έχει τέλος. Δεν διστάζουν να γυρίζουν το λαό της χώρας μας στο νέο, εργασιακό μεσαίωνα, προκειμένου να στηρίξουν το καπιταλιστικό σύστημα. Επιβάλλουν διαρκή λιτότητα στους εργαζόμενους, ακόμη μεγαλύτερη φτώχεια στα σχολεία και καταργούν κάθε έννοια δημόσιου αγαθού. Από αυτή την επίθεση δεν γλιτώνει ούτε η ειδική αγωγή.
Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. συγκαταλέγεται ανάμεσα στους φορείς του Δημοσίου που καταργούνται. Αυτό σημαίνει ότι, οι συνάδελφοι που έχουν οργανική θέση στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. βρίσκονται σε καθεστώς ανασφάλειας αφού αφήνει να διαφανεί ότι η τύχη τους θα καθοριστεί με υπουργικές αποφάσεις.
Ποια θα είναι η μέριμνα για τους χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, των οποίων οι αιτήσεις διάγνωσης και αξιολόγησης εκκρεμούν στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας;
Οι γονείς που θέλουν να αξιολογήσουν τα παιδιά τους για προβλήματα στη μάθηση, θα πρέπει πιθανόν να απευθυνθούν σε ιδιώτες και θα αναγκαστούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Δεν υπάρχει σχέδιο για την επόμενη μέρα όσον αφορά στην ανίχνευση, στη διάγνωση, στην υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εκπαιδευτική παρέμβαση στο χώρο του σχολείου και για την ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου σε θέματα Ειδικής Αγωγής.
Οι υπάλληλοι που εργάζονται στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ., αλλά και οι δέκτες των υπηρεσιών των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, σχολεία, κοινότητες, εδώ και αρκετό καιρό, είναι έρμαια των φημολογιών, νοιώθοντας να χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους, καθώς μια τόσο υψηλών προδιαγραφών υπηρεσία που προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ από το Υπουργείο Παιδείας σ’ αυτούς, τη βλέπουν να διαλύεται μέρα με τη μέρα.
Χρέος της Πολιτείας είναι να διασφαλίσει το δικαίωμα της εργαζόμενης πλειοψηφίας , των μαθητών, γονιών και δασκάλων, να συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στις πολύτιμες υπηρεσίες που παρέχουν, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες και ψυχοφθόρες συνθήκες, (υποστελέχωση, έλλειψη επιμορφώσεων…), τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης.
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια κατάργησης ή υποβάθμισης της λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και σε κάθε προσπάθεια να χρεωθεί η λαϊκή οικογένεια νέα πρόσθετα βάρη για τα παιδιά της που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες.
Η αγριότητα της επίθεσης, επιβάλλει ανάλογη απάντηση. Η απάντηση σε κάθε τέτοια προσπάθεια πρέπει να είναι άμεση, αποφασιστική, μαζική.
Καλούμε τις ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ να πάρουν θέση.
Δεν θα επιτρέψουμε καμιά απόλυση, καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικού, καμία υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας για όλα τα παιδιά του Ελληνικού λαού.